Zkrať to! - hlavně claim

part one

typografie - hovno

#Copy a jak to zkrátit?

No, ono to není tak jednoduché jak to vypadá, jako ostatně nic.
Chce to tak trochu střevo básníka a zároveň výřečnost novináře, jelikož psát v rýmech není až tak praktické a navíc to čtenáře odpoutává od toho co se snažíme sdělit. Čímž se blížím k jádru pudla, že? Nejdůležitější je srozumitelnost a jednoduchost.

Pro claim je to optimální délka do pěti slov, přičemž musíme sdělit co nejvíce informací. Z tohoto důvodu se někdy claimy stávají nesrozumitelné a nejsou-li zpracovány v širším kontextu s grafickým obsahem, stávají se jednoduše naprosto pitomé.

Odstrašujícím příkladem je heslo "jsme radiátory pro život", "symfonie chuti a vůně z přírody" nebo nádherný claim "nejsme jen bazárek, ale minibazárek".

Je důležité se zaměřit na obsah který chceme sdělit. V případě níže zobrazeného nadlehčeného letáčku pro KSM je jasně vystihující claim "Lehce, inovativně a spolehlivě" v takovém případě čtenář dostane informaci, která je zcela pochopitelná.

Abychom připravili takový claim, který je výstižný, je potřeba velmi dobrá komunikace se zákazníkem a grafickým, případně brandingovým studiem. Mnohdy my klienti dodají svou textovou představu a nechtějí, či nepotřebují texty naladit, ale upřímně píšu, mnohdy je to třeba.

Proč se vlastně tomuto tématu věnuji, ano v podstatě je to prosba, otevřená výzva pro všechny klienty. Nechte si prosím poradit. Dnes, jak asi většina čtenářů tuší, nestačí pověřit sekretářku napsáním krátkého článku vystihujících firmu a přestože může být článek fajn, obvykle tomu tak není.

typografie - hovno
Napiš, sdílej nebo volej.